News

Topp 5 triks for hjemmetrening

Viva Brand AS Aug 19, 2022

Topp 5 triks for hjemmetrening

Finn et fast sted hjemme (eller ute)

 

Den enkleste måten å skape gode vaner på er ved å skape en assosiasjon. Og grunnen til at en gym er så effektivt som det er er fordi at folk drar dit bare for å trene. Mens når du er hjemme så har du så mange andre muligheter når det kommer til hva du kan gjøre eller bli distrahert av.

 

Derfor er det en god ide å finne et sted hjemme som er designert til hjemmetreningen. Da vil du assosiere dette stedet med trening og det vil bli enklere å fokusere på oppgaven du har foran deg. Det blir enklere å sone inn i økten, fjerne distraksjoner og komme i en flow. Det er forresten et bonustips: legg vekk telefonen.

 

Skaff litt utstyr

 

Hjemmetrening er designet for at alle kan gjøre det enkelt og litt hvor som helst. Men om du skal drive med dette aktivt så er det ingen skam i å investere i en yogamatte, kanskje en foamroller til å varme opp og noen lette vekter eller bånd.

 

Dette vil bare komme deg til hjelp, og det er fint å ha noen ekstra hjelpemidler for å nå resultatene du søker. 

 

Lag en god rutine

 

Finn fire til fem øvelser som du liker og som hjelper målene dine og gjør de igjen og igjen. Bli flink på dem og søk fremgang. Det er haugevis av øvelser å velge mellom, og skulle du manglet øvelser så har vi en hjemmetreningsplan du kan få gratis ved kjøp av en yogamatte! Klikk her.

 

Sett deg mål

 

Sett deg noen mål så du kan strekker deg etter noe. Dette er veldig undervurdert og utrolig effektivt. Når du har funnet noen øvelser som du liker, sett deg mål på hvor mange du skal klare. Om det er pushups eller planke eller knebøy. Ha noe å strekke deg etter. Det hjelper uten at du legger merke til det.

 

Kom deg ut

 

Hjemmetrening er veldig tidseffektivt og kan være utrolig behagelig, nettopp fordi du slipper å gå noe sted. Men kom deg ut også. Frisk luft er sjelden ikke anbefalt og man kan få mye bra ut av løping, sykling, svømming, eller bare sollys generelt.